|
פעולה 1: עולם הערכים שלי
החניך יבחן את משמעות המושג "ערך", יגדיר את מערכת הערכים המנחה אותו וייצור לעצמו תפיסת עולם בסיסית.
|
(4,760 KB)
|
הקובץ חובר ע"י תנועת הצופים ופורסם באתר ביום 14/8/2009 |
|
פעולה 2: מה נתנה לי התנועה?
החניך יבחן את המידה שבה השפיעה חניכותו בתנועה על אישיותו והתפתחותו ויגדיר את מערכת הערכים המנחים אותו ותרומתה של התנועה בעיצובם.
|
(3,477 KB)
|
הקובץ חובר ע"י תנועת הצופים ופורסם באתר ביום 14/8/2009 |
|
פעולה 3: מדוע צריכה תנועת הצופים תפיסה ערכית?
החניך יגדיר סיבות לקיומה של תפיסת עולם ערכית בצתנועת הצופים, יבחן את חשיבות קיומה של התפיסה הערכית בתנועה.
|
(1,034 KB)
|
הקובץ חובר ע"י תנועת הצופים ופורסם באתר ביום 14/8/2009 |
|
פעולה 4: התפיסה הערכית של תנועת הצופים
החניך יכיר את התפיסה הערכית של התנועה, יבחן בעין ביקורתית את חשיבותם של הסעיפים השונים, יעמיד את התפיסה הערכית מול ההתנהגות בקבוצה ובשבט וכן מול תפיסתו, התנהגותו האישית.
|
(1,272 KB)
|
הקובץ חובר ע"י תנועת הצופים ופורסם באתר ביום 14/8/2009 |
|
פעולה 5: ערכי מוסר אוניברסליים: מיהו המחליט על הערך המוחלט?
החניך יגדיר את המושג "מוסר", יתלבט ויבחן את קיומו של המושג "ערך אבסולוטי", יציין ערכים מוסריים הנתפסים בעיניו כערכים אבסולוטיים ויבחן את תפקידה של התנועה בחינוך לערכי מוסר אנושיים.
|
(1,064 KB)
|
הקובץ חובר ע"י תנועת הצופים ופורסם באתר ביום 14/8/2009 |
|
פעולה 6: הומניזם - הפרט במרכז
החניך יכיר את המושג "הומניזם" ואת פיתוח הפרט, יגדיר מהו מימוש עצמי ומצויינות אישית ויבחן את תפקידה של התנועה בפיתוח הפרט.
|
(8,382 KB)
|
הקובץ חובר ע"י תנועת הצופים ופורסם באתר ביום 14/8/2009 |
|
פעולה 7: ישראל כמרכז העם היהודי
החניך יבחן את חשיבותה של מדינת ישראל כמרכז העם היהודי, יבין את החשיבות שבהיכרות עם הארץ, יבחן את משמעותה של הארץ בשבילו ואת תפקידה של תנועת הצופים בחינוך לאהבת הארץ, לקשר לארץ ולראיית הארץ כמרכז העם היהודי.
|
(4,346 KB)
|
הקובץ חובר ע"י תנועת הצופים ופורסם באתר ביום 14/8/2009 |
|
פעולה 8: דמוקרטיה: ערך ודרך
החניך יבין את משמעות המונח "דמוקרטיה", יבחין בין דמוקרטיה כמהות לבין דמוקרטיה כפרוצדורה, ינתח בעין ביקורתית את המציאות הדמוקרטית בישראל ויבחן את משמעות הדמוקרטיה בקבוצה ובשבט.
|
(4,440 KB)
|
הקובץ חובר ע"י תנועת הצופים ופורסם באתר ביום 14/8/2009 |
|
פעולה 9: כולנו יהודים...
החניך יבחן את משמעותה של היהדות, המסורת והשורשים היהודיים בחייו. יבחן את חשיבותן של המסורות והמורת היהודית בחייו של העם היהודי ויבחן את תפקידה של תנועת הצופים בחינוך לבחינת השורשים והמסורת היהודית.
|
(1,235 KB)
|
הקובץ חובר ע"י תנועת הצופים ופורסם באתר ביום 14/8/2009 |
|
פעולה 10: פעם צופה - תמיד צופה
החניך יתנסה בפעילויות המונחות על ידי עקרונות הצופיות, יגדיר את העקרונות העומדים בבסיס הצופיות ויבחן את חשיבותה ומשמעותה של הצופיות באורח החיים הצופי.
|
(4,978 KB)
|
הקובץ חובר ע"י תנועת הצופים ופורסם באתר ביום 14/8/2009 |