מחלקת קשרים בינלאומיים
חץ  מגזין הכתבות דף הבית » מחלקת קשרים בינלאומיים » ארכיון הכתבות » כתבה: קראוון של פעם בחיים

תמונת מגזין קראוון של פעם בחיים פורסם על ידי אלמוג ליזרוביץ’
בתאריך 18/12/2008
בכתבה זו צפו 4122 גולשים

הערת המערכת:
כתבה זו הינה הכתבה האחרונה לעת עתה  בסדרת כתבות המשלחת לארה"ב.
חברי התנועה מוזמנים להמשיך ולשלוח כתבות בנושאים שונים ומגוונים לצוות
האתר התנועתי  לשם פרסומן בדף הבית למייל: webmaster@zofim.org.il

קראוון של פעם בחיים

לקראת תחילת שנת 2008, בסוף דצמבר, עמית מילוא, בוגרת משלחת הצופים לארה"ב, בשנת 2007, העבירה לנו, לשביעיסטים של שנת 2007-2008 בשבט עפר פעולה על משלחת הצופים לארה"ב, הפעולה חשפה אותנו לכמה וכמה דברים שמציאה המשלחת לחניכי התנועה, בסוף הפעולה נמסרו לנו, חברי השביעית של שנה שעברה, תאריכי ומקום המיונים ההנהגתיים למשלחת לארה"ב, ולאחר מחשבה, החלטתי לצאת למיונים.

המיונים נערכו בשבט "להבות" בקרית ביאליק, ע"י בוגרי המשלחת משנים עברו, ומרכז הנהגת צפון, המיונים כללו שיחות באנגלית, בחינת התמודדות במצבים שונים כשאמריקאי יהודי פונה ושואל אותך שאלות, או מתלונן בפניך על מצבה של ישראל. למיונים נסעתי עם יעל רוזנפלדר מהשבט.
שנינו עברנו בהצלחה את המיונים ההנהגתיים למשלחת, והתכוננו ליציאה לסמינר המיונים הסופיים- המיונים התנועתיים, ושם חולקנו ל13 קבוצות של שביעיסטים מכל התנועה, שלכל קבוצה הוצמדו מספר ממיינים, חברי המחלקה לזהות יהודית של הצופים. במשך יומיים כל קבוצה עברה יחידות הנוגעות ליציאה לארה"ב בתור משלחת, תוך כדי מיונים, ואפילו כללה אודישנים ללהקה של הצופים, שיוצאת כחלק מהמשלחת לארה"ב הנקראת- "קרוואן".

נעמדנו בגורן, ומוישל'ה יוסף, הבוחן שלנו לקרוואן, ביקש באופן מפתיע- "שירו!", התחלנו לשיר אחד אחרי השני, סיטואציה די מביכה, בהתחשב לכך שהפעמים היחידות ששרת היו במקלחת, ועכשיו אתה שר מול קבוצה של 15 אנשים, ובוחנים אותך. לאחר האודישנים של השירה, הגיע החלק השני והלא פחות מביך של האודישנים- ריקוד, חילקו את הקבוצה לבנות ולבנים, ומאיה, כוריאוגרפית של להקת הקרוואן, לימדה צעדים שאחריה חזרנו, התחילו הבנות ואחריהן הבנים, לאחר המשך של הסמינר חזרנו לבתים שלנו והתבקשנו לחייג יומיים אחר כך למחלקה כדי לבדוק אם התקבלנו למשלחת, במשך שעה שלמה ניסיתי לצלצל למחלקה, ובסופו של דבר ענו לי, העברתי את שמי, ואישרו לי- "התקבלת לקרוואן!" באותו רגע לא בדיוק הבנתי מה זה הקרוואן אבל השמחה והאדרנלין הציפו אותי!

לאחר יומיים התקשר אלי אחד ממדריכי הקרוואן, והודיע לי על סמינר הקרוואן הראשון, הסמינרים התקיימו בביכורי העיתים, סטודיו למחול במרכז ת"א, כל סוף שבוע באופן קבוע, הסמינרים כללו, חזרות על ווקאליות ושירה עם המפיק המוזיקלי של הקרוואן- מוישל'ה יוסף, חזרות על כוריאוגרפיה וריקוד, עם הכוריאוגרפית- מאיה, יחידות חינוכיות ומידע על משלחת שהועברו ע"י צוות מדריכי הקרוואן, ועבודה עם הבמאי- יניב.

לסמינרים הגענו 30 שביעיסטים מרחבי כל הארץ, שהתקבלו לתכנית הקרוואן, שבסופו של דבר אמורים להתחלק ל-3 קבוצות של 5 בנים ו5 בנות, שלכל קבוצה יהיה שם משלה, ותקבל אזור מסלול אחר שאליו תיסע בארצות הברית.

הקרוואן הם בעצם 10 חניכי כיתה י"א בצופים, שהוכשרו לשיר ולרקוד, ומסתובבים ברחבי ארה"ב לפי מסלול מוגדר מראש, בקהילות יהודיות, ומופיעים הופעה על ציונות, כמיהה לישראל, אהבה המולדת וגאווה של יהודים.

בסמינר ה-4 חולקנו לשלושה קרוואנים שונים, קרוואן מירון, קרוואן רמון וקרוואן גולן, אני שובצתי לקרוואן גולן ביחד עם 9 חבר'ה מדהימים מרחבי התנועה: ליאור מרחובות, יאיר מישובי גדרות, מירית מחיפה, תמר מאבן יהודה, מתן מתל מונד, אלינוי מרעות, נועה מגבעתיים, גילי מעפולה ויונתן מירושלים.

החל מסמינר רביעי התחלנו לעבוד כקרוואנים על ההופעה שלנו, ובהמשך חולקו לנו המדריכים- עמרי רחמים, מכוכב יאיר, ועדי דודק, מעתלית, בהמשך קיבלנו תלבושות להופעה, וחולקנו למסלולים, הקרוואן שלי קיבל את מסלול ה"קוסט טו קוסט" (מהחוף המזרחי לחוף המערבי של ארה"ב), מיד אחרי החלוקה כבר הדברים רצו והגענו להופעות הפרידה שהתקיימו ה"אמפי וואהל" בגני יהושע, מול חברי השכבות הבוגרות של כל התנועה, כשבוע אחרי ההופעות פרידה הגיע הדבר האמיתי- הטיסה.
ב28.6, עלינו כל שלושת הקרוואנים על מטוס בנתב"ג לכיוון ניו יורק, אחרי 12 שעות של טיסה, נחתנו בניו יורק, מה שהיה נראה כמו חלום, ונסענו 3 שעות אל מחנה "תל יהודה" שנמצא בחלק העליון של ניו יורק, לפגישה עם המדריכים שטסו 3 ימים לפנינו, ולאוריינטציה (הכנה לקראת היציאה למסע).

במחנה תל יהודה עשינו חזרות אחרונות על הופעה מול אחראית המשלחת מניו יורק- רבקה סינגר, תרגול ב"סט-אפ" (הרכבת ציוד ההופעה- רמקולים, קונסטרוקציה למאחורי הקלעים וכ'ו), ויצאנו לדרך.

נכנסנו לוואן קטן, שמהיום ההוא נהיה הבית שלנו לחודשיים וחצי הבאים, ומאחורינו U HAUL (נגרר) שמכיל את כל הציוד האישי שלנו והציוד להופעות, התחלנו לנסוע לכיוון הכי דרומי של ארה"ב- פלורידה, ובמשך שלושה ימים עברנו המלא מדינות כדי להגיע לפלורידה, ששם הייתה הקהילה הראשונה שבעצם מארחת אותנו, וכך נסענו ברחבי ארה"ב, ועברנו בקהילות, מחנות עם משלחיטים שלנו, JCC`s (מרכזים לקהילות יהודיות), ואטרקציות.

עברנו 18 קהילות עם משפחות מארחות שאירחו אותנו בבתיהם בין לילה ל9 ימים, 7 מחנות עם משלחיסטים מהמשלחת שלנו שנסעו להדריך במחנות קיץ של ארה"ב, 6 JCC`s, ו21 אטרקציות!
המדינות שעברנו בהן הן: ניו יורק, ניו ג'רזי, וושינגטון DC, דלוור, מרילנד, וירג'יניה, צפון קרולינה, דרום קרולינה, ג'ורג'יה, פלורידה, אלבמה, מיסיסיפי, לואיזיאנה, טקסס, אריזונה, ניו מקסיקו, נוואדה, יוטה, קליפורניה, קולורדו, קנזס, אוקלהומה, מיזורי, ארקנסס, טנסי פנסילבניה וחזרה לניו יורק.
בכל קהילה התארחנו או לבד או בזוגות, אצל משפחות מארחות ולפעמים אפילו כל הקרוואן ביחד.
חלק מהאטרקציות שהיו לנו היו: חופשה בחוף האוקיינוס האטלנטי במיאמי (פלורידה), צפייה ברודיאו ואכילת סטייק מקומי בדאלאס (טקסס), טיול רגלי בהרים שבפסגתם שלגים בסולט לייק סיטי (יוטה), סיור בהוליווד וצילום עם השלט הענק בלוס אנג'לס (קליפורניה), יום בילוי שלם בדיסנילנד שבאנהיים (קליפורניה), סרט ומוזיאון המדע בפילדלפיה (פנסילבניה),ביקור בנאס"א ועוד...

הקשרים שנקשרו ביננו, חברי קרוואן גולן 2008 והמדריכים שלנו- עדי ועמרי, הם קשרים שאני בטוח שנשמור לעד ושלא נוותר אף פעם על שיחה עם אחד מחברינו בקרוואן, האנשים שביליתי איתם בחודשיים וחצי האחרונים במסגרת הקרוואן הם אנשים שהיו עדים לכל משבר, לכל חוויה, לכל שמחה, לכל דיכאון ולכל רגש אחד של השני, ולמרות שהיו מריבות לפעמים, ולא תמיד הכל הלך חלק, יש לי 11 חברים חדשים, ששותפים לחוויה, שהיא לכל החיים, חוויה שתרמה לנו כל כך המון, וחוויה שאי אפשר לשכוח כמה שננסה.

אני קורא לכל השביעיסטים של שנת 2008-2009, לצאת למיונים למשלחת, אפילו רק בשביל החוויה של המיונים התנועתיים זה שווה, ובאמת, אם אתם תתקבלו, ההרגשה היא דבר שלא אני ולא אף אחד נוכל לתאר, אתם נכנסים לחלום, שייחרט בחייכם לנצח!!!